Pracownia stolarska

Uczestnicy w pracowni stolarskiej zdobywają podstawową wiedzę z zakresu obróbki drewna. Poznają stolarstwo od podstaw, ucząc się rozpoznawania różnych rodzajów i gatunków drzew, ich struktury oraz zastosowania w profesji. Zajęcia w pracowni ukierunkowane są na zdobycie umiejętności praktyczno - zawodowych, do których zalicza się: posługiwanie imadłem, kratownicą, wiertarką, ściskiem stolarskim piłą ręczną, pilnikiem, dłutem oraz innymi narzędziami pomocnymi w obróbce drewna.

Podczas zajęć uczestnicy nabywają umiejętności łączenia elementów (wbijania gwoździ, kołkowania, klejenia, wkręcania śrub), wycinania kształtów, polerowania oraz malowania i lakierowania powierzchni drewnianych. Docelowo pracownia stolarska nastawiona jest na produkcję: ramek, wieszaków, kwietników, prostych mebli, a także ozdób i rożnego rodzaju zabawek edukacyjnych (puzzli, klocków oraz różnego kulek i kostek do gry).

Mamy również zamiar w niedalekiej przyszłości wytwarzać drewniane domki dla lalek, kwiaty, skrzynki na narzędzia oraz rzeźby o różnorodnej tematyce.

Pracownia krawiectwa i haftu

W pracowni krawiectwa i haftu uczestnicy nabywają umiejętności szycia ręcznego, maszynowego, cerowania, przyszywania guzików, rozmieszczania wykrojów na tkaninie, a także haftowania.

Członkowie zajęć w pracowni krawieckiej poznają różne rodzaje tkanin, ich fakturę, wzory, kolory i grubość. Uczą się umiejętności łączenia tkanin i wzorów, a także skomplikowanego specjalistycznego nazewnictwa poszczególnych części garderoby.

Dzięki temu, że pracownia jest wyposażona w specjalistyczne maszyny w planie mamy produkcję przedmiotów codziennego użytku: mini poduszek, obrusów, firan, zasłonek, fartuchów kuchennych, toreb, itp. Docelowo mamy zamiar zajmować się także "usługami" w postaci wypruwania starych, uszkodzonych i wszywania nowych zamków do spodni i kurtek, podkładania spodni i spódnic, napraw rozdarć przetarć i innymi uszkodzeniami garderoby.

 

Pracownia rękodzieła

Zajęcia w pracowni rękodzieła artystycznego mają na celu rozwijać wyobraźnię, usprawniać koordynację wzrokowo-ruchową, uczyć cierpliwości i poczucia estetyki oraz ćwiczyć koncentrację.

Podczas zajęć uczestnicy mają szansę wykonywać m.in. odlewy gipsowe, lepić z masy solnej oraz mas plastycznych, malować, ozdabiać przedmioty techniką decoupage, filcować i próbować swoich sił w technice quillingu.

Głównymi zadaniami pracowni jest wykonywanie dekoracji do świetlicy na różne spotkania i okazje (pompony, girlandy, ozdoby choinkowe itp.) oraz uzupełnianie kroniki WTZ.
Docelowo w pracowni ma się znajdować piec ceramiczny dzięki któremu uczestnicy będą mogli formować glinę oraz wypalać wykonane przez siebie prace.

 

Pracownia poligraficzna

Celem zajęć terapeutycznych w pracowni poligraficznej jest wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami. Jest to m. in. nauka oraz doskonalenie umiejętności malowania na jedwabiu, wykonywania kartek okolicznościowych, kopert, wizytówek, dyplomów, notesów, broszur reklamowo-informacyjnych, zaproszeń, ozdób i ozdobnych opakowań.

Ponadto w pracowni kładziony jest nacisk na umiejętność obsługi urządzeń poligraficznych (obcinarki, bindownicy, kserokopiarki, laminatora, komputera (program Open Office oraz prosta grfika komputerowa). Uczestnicy podczas zajęć poznają reguły panujące w pracowni, utrwalają przepisy BHP oraz uczą się gospodarnego korzystania z materiałów.

Interesującym elementem zajęć jest nauka obsługi aparatu cyfrowego, w celu wykonywanie i drukowanie zdjęć do kroniki warsztatowej, w której zapisuje się najważniejsze wydarzenia z życia warsztatów. W wolnych chwilach uczestnicy zajmują się doskonaleniem i utrwalanie umiejętności szkolnych.